pondělí 17. října 2011

Knitting mania!

Image: http://louisedungate.files.wordpress.com/2010/05/grannies.gif

Rozhodla jsem se začít plést. Ano, slyšíte dobře. V okolí jsem sklidila udivené pohledy, proběhly i narážky na to, že pletou jenom stařenky. Pletla jsem naposled nejspíš v deseti letech a moje pokusy byly dost neforemné. Nyní jsem si troufla na tuhle disciplínu znova, poučena modernímu technologiemi jako je internet. Zcela nepřekvapivě je internet plný skvělých videí, podle kterých se naučí plést i téměř laici, jako jsem já. Moje výsledky uvidíte později, zatím se podělím o návody pro začátečníky:
I have started to knit. Looking like old granny I have learned how to knit from these Youtube videos. I am going to present the final products later in my DIY tutorials.




Tahle slečna umí vysvětlit pletení i dětem, takže ho umí vysvětlit téměř všem. Pokud se rozhodnete začít plést jako já, ráda uslyším rady, názory a hlavně uvidím výtvory.

2 komentáře:

  1. I just started knitting too and I learned through the same YouTube videos! I have turned into old granny as well! :-) It's so addicting, I've been looking for patterns to knit other things besides scarves and I want to start learning new stitches, I only know the two so far. I can't wait to read your tutorials! I just found your blog and I love it! I love DIY stuff.

    OdpovědětVymazat
  2. Thank you Jax, really nice comment. You know about stitching is great you look like granny but then you look fancy in new scarf and feel well. My mom learned me the Prime Rib stitch. Its great and easy. http://www.youtube.com/watch?v=fEiKRKSJ4pk&feature=related

    OdpovědětVymazat